Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci
Člověk v tísni, o.p.s.

Prvňáček Roman má talent na hudbu, jinde ale potřebuje podporu

Na muziku je nadaný, ale ostatní dovednosti mu bohužel dělají problém. Pletou se mu písmenka, nedokáže správně držet tužku a počítá jen s počítadlem – to je prvňáček Roman, který chodí do třídy s rozšířenou výukou hudební výchovy. Notičky umí perfektně, čísla a písmena ale tolik ne. 

Cokoli se týká hudby, dělá Románkovi radost. Mrzelo ho, když si rodiče nemohli dovolit hudební kroužky, proto ho Člověk v tísni ve hře na flétnu finančně podpořil. Tím to ale všechno teprve začalo. Bohužel „nástrahy“ první třídy jsou pro Romana těžko překonatelné. Nezvládal písmenka, nedokázal správně psát a byl velmi tichý, stydlivý a nejistý. Zároveň trpí zdravotními problémy. I proto se u něj řešil možný přesun do přípravné třídy. 

Prvňáček Roman má talent na hudbu, jinde ale potřebuje podporu

Jenže třídní učitelky se střídaly už v první třídě a přesun do přípravky se odkládal. Roman si navíc nenašel kamarády, a nakonec ani přípravná třída nepomohla. A tak začaly naše kolegyně prvňáčka doučovat. Připravovali pro něj i pro rodiče pracovní listy pro zlepšení grafomotoriky, barevné kartičky s písmeny, slabikami, počítali.  

A protože byl Roman „pozadu“, museli se zapojit i rodiče. Snažili se, učili se společně hrou, všemu naslouchali a podporovali Románka v první třídě tak, jak si přál.  

Po novém roce byla paní učitelka nadšená ze jeho pokroků. I on sám se rozpovídal, je komunikativnější, motivovaný a nepatří mezi nejslabší děti ve třídě. Navíc paní učitelka děti hodnotí individuálně podle jejich možností a Romana velmi chválí za jeho posuny a zlepšení. Do přípravné třídy Roman nakonec nepůjde, zůstane s kamarády v první třídě. A největší radost? Dvojka na vysvědčení v pololetí!