Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci

Úvod

Člověk v tísni, o.p.s. Menu

Na co jste se nás také zeptali

V rámci probíhající kampaně Skutečný dárek jsme od našich dárců (kterým tímto děkujeme) dostali mnoho dotazů. Vedle praktických otázek jako např. změna adresy či způsobu platby za dárek jsme narazili i na některé perličky, o které se s Vámi rádi podělíme.

Z několika reakcí čiší panická hrůza z toho, že by živý dárek skončil na špatné adrese: „Hlavně mně neposílejte kozu domů, to si nedělám legraci, protože v české republice je možné naprosto všechno“. Nebo trochu méně fatalistické: „…doufám, že nyní nedostanu deset kuřat a tužky.

Nemenší obavy vzbudila představa, že by zvíře musel dárce odvézt na místo určení osobně: „…netuším, co znamená způsob dopravy. Snad ne to, že budu muset tu kozu odvézt někam do Somálska.

Na druhou stranu se našli i ochotní lidé, kteří chtěli místo finanční podpory darovat přímo „mladého kozlíka“ nebo „kozičku“ z jejich vlastních hospodářství.

Objevila se dokonce i zajímavá (zveršovaná) forma reklamace zvířete ještě před samotným nákupem: „Kozu reklamuji a zatím nekupuji.

Koupě certifikátu je jistě bohulibá věc, a vede někdy i k hlubším reflexím: „Kašlu na děkovné dopisy od příjemců daru. Spíše mně jde o vlastní ješitnost vědět, že tam a tam je někdo, komu jsem pomohl z dobré vůle. A to budu sdělovat na pravidelných týdenních ‚odborářských schůzích‘ v místní restauraci parťákům.

Koza je celkově velmi populárním dárkem, ale výběr je široký a nabízí i řadu jiných živočišných druhů, což vede čas od času k dilematům a osudovým rozhodnutím: „Udělala jsem chybu. Chtěla jsem objednat slepici. Co teď?

A nakonec ještě jeden z našich favoritů na pomyslnou cenu dotaz roku. Paní se v něm ptá, jak dlouho dětem v Africe vydrží školní pomůcky… Snad budeme schopni v budoucnu poskytnout konkrétní údaje.